Înmatriculările de autoturisme noi au crescut în
primele patru luni ale acestui an cu 24,5% faţă de perioada corespunzătoare a
anului trecut, la peste 18.000 de unităţi, România înregistrând cea mai
puternică creştere din UE, în timp ce piaţa europeană s-a contractat cu 7,5%.
Înmatriculările
de autoturisme noi din UE au scăzut în perioada ianuarie-aprilie cu 7,5%, de la
4,682 milioane la 4,332 milioane de unităţi, se arată într-un comunicat
transmis miercuri de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
În
luna aprilie, înmatriculările de automobile noi din România au scăzut cu 13,8%
faţă de aceeaşi lună a lui 2011, de la 4.999 la 4.307 unităţi, în timp ce piaţa
UE s-a contractat cu 6,9%, la 1,017 milioane înregistrări.
Pe total piaţă, inclusiv
motociclete, autobuze şi microbuze, autovehicule pentru transport de marfă,
vehicule cu destinaţie specială şi tractoare, înmatriculările de vehicule noi
din România au scăzut în aprilie cu 11%, la 6.045 de unităţi, potrivit datelor
prezentate de Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a
Vehiculelor.
Numărul
înmatriculărilor de autoturisme noi din Germania, cea mai mare economie
europeană, a crescut cu 1,8% în primele patru luni ale anului, la 1,047
milioane unităţi.
A doua mare piaţă din zona euro,
Franţa, a consemnat un declin de 17,5% în aceeaşi perioadă, la peste 674.000 de
înmatriculări. Franţa a fost devansată la nivelul UE de Marea Britanie, unde
înmatriculările au crescut în perioada analizată cu 1,4%, la aproape 706.000
unităţi.
În
Italia a fost înregistrată o scădere de peste 20%, la circa 537.000 unităţi.
Grupul german Volkswagen a rămas
lider în clasamentul constructorilor, cu 1,031 milioane înmatriculări de
autoturisme noi în primele patru luni, în scădere cu 1,5%.
VW
este urmat în topul constructorilor de PSA Peugeot Citroen, cu peste 528.000 de
unităţi, în scădere cu 13,6%, Renault (364.000, minus 21,3%), General Motors
(355.000, scădere de 12%), Ford (352.000, minus 7,1%), Fiat (286.000, minus
18,2%), BMW (254.000, în stagnare), Daimler (aproape 217.000, în urcare cu
3,3%), respectiv Toyota (187.000, minus 8,5%).
Dacia, parte a grupului Renault,
a consemnat în primele patru luni 74.613 înmatriculări de autoturisme noi în
UE, în scădere cu 11% faţă de nivelul din perioada corespunzătoare a anului
trecut. În luna aprilie, înmatriculările Dacia în UE au coborât cu 4,6%, la
19.358 unităţi.
Nissan,
partenerul de alianţă al Renault, a înregistrat în primele patru luni o scădere
de 3,8% pe piaţa UE, la aproape 156.000 înmatriculări de autoturisme noi.
Știre preluată de la:
Mediafax
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu