Comisia Europeană (CE) a elaborate
o strategie care vizează încurajarea pieței conținutului online interactiv și educativ,
printr-un parteneriat între CE și statele membre, operatorii de telefonie mobilă,
producătorii de dispozitive mobile și furnizorii de servicii de socializare în
rețea.
Comisia a elaborat un plan
pentru a dota copiii cu competențele și instrumentele digitale de care au
nevoie pentru a se bucura din plin și în siguranță de lumea digitală. Deși
internetul nu a fost conceput pentru copii, în prezent îl utilizează 75% dintre
aceștia, dintre care o treime prin intermediul telefoanelor mobile.
„Eu susțin ideea că fiecare copil trebuie să aibă acces la internet.
Însă copiii au nevoie de instrumente web simple, transparente și coerente,
precum și de cunoștințele și competențele necesare pentru a le utiliza.
Inițiativa noastră reunește toate tipurile de părți interesate, astfel încât
copiii să poată beneficia de mai multe conținuturi și servicii de calitate,
precum și de protecția necesară pentru ca navigarea pe internet să devină o
experiență pozitivă”, a declarat Neelie
Kroes, vicepreședinta Comisiei Europene.
Dat
fiind că abordările naționale variază de la un stat membru la altul, copiii din
UE beneficiază de niveluri diferite de responsabilizare și de protecție online.
Din acest motiv, este dificil pentru întreprinderi să comercializeze servicii
și produse adaptate copiilor la nivelul întregii Uniuni. Pentru a depăși aceste
obstacole, Comisia a prezentat o serie de măsuri care vor fi implementate prin
diferite mijloace, precum autoreglementarea industriei de profil, ceea ce ar
trebui să conducă la soluții flexibile și rapide în acest domeniu. Cooperarea
în cadrul unor foruri precum Coaliția pentru un internet mai sigur pentru copii
va fi vitală în cadrul acestui proces.
Asigurarea
protecției online a copiilor reprezintă un angajament esențial al Agendei
digitale pentru Europa.
A
răspunde exigențelor copiilor înseamnă a deschide o gamă largă de oportunități
de afaceri. Se preconizează că piața mondială a conținutului digital va atinge
113 miliarde euro în acest an. Valoarea pieței aplicațiilor mobile este de 5
miliarde de euro și se preconizează că va crește la 27 de miliarde de euro până
în 2015, în principal datorită jocurilor și unui număr de peste 5 miliarde de
dispozitive mobile utilizate la nivel mondial. O dată cu larga proliferare a
tabletelor, telefoanelor inteligente și laptopurilor, utilizate în foarte mare
măsură de copii, piața potențială a conținutului online interactiv, creativ și
educativ, atât pentru copiii mici, cât și pentru adolescenți, a devenit
substanțială.
Sursa: Reprezentanța
Comisiei
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu