Comisia pentru transport a Parlamentului European va
vota joi câteva schimbări la regulile ce doresc prevenirea fraudei și reducerea
birocrației în transportul rutier. Votul va pregăti introducerea tahografelor
inteligente care vor monitoriza, cu ajutorul navigației prin satelit și a
comunicării la distanță - timpul petrecut de șoferi la volan.
Noile
reguli, dacă sunt aprobate, vor fi implementate din 2017. Conform acestora,
registrele se vor baza pe poziționarea prin satelit, iar numărul inspecțiilor
va scădea, grație controlului la distanță.
Tahografele
for fi echipate cu interfețe armonizate, putând fi folosite și de alte
aplicații, precum e-Call. Permisele de conducere și cartea de șofer vor putea
fi reunite într-un singur document, ca șoferii să nu le mai poată schimba între
ei. Instalarea tahografelor va fi monitorizată mai bine, companiilor de
transport fiindu-le interzis să instaleze tahografe pe propriile mașini.
Scopul
noilor reguli este prevenirea fraudei, în paralel cu reducerea birocrației în
transportul rutier. Raportoarea Silvia–Adriana Ţicău (Grupul Alianței
Progresiste a Socialiștilor și Democraților din Parlamentul European, România)
dorește dezvoltarea unor aplicații care să interpreteze datele înregistrate,
ajutând astfel șoferii să respecte orele de condus și perioadele de odihnă. În
momentul de față, tahografele doar înregistrează date, fără să le interpreteze.
Ţicău
mai cere consolidarea protecției datelor personale ale șoferilor în sistem și
armonizarea interpretării datelor de către inspectori în diferitele state UE.
Conform dumneaei, controlorii trebuie formați în domeniu și examinați.
Deputaţii europeni cer categorii obligatorii și armonizarea sancțiunilor, în
special a celor mai grave.
Pentru
ameliorarea siguranței rutiere, UE a fixat reguli legate de orele de condus și
perioadele de odihnă pentru șoferii profesioniști.
Pentru
a verifica respectarea acestor reguli, șase milioane de camioane au fost
echipate cu tahografe - echipament ce înregistrează distanțele parcurse și
activitățile șoferilor. Conform Comisiei Europene, 9% din vehiculele controlate
în UE au încălcat regulile sociale, iar 25% aveau tahografe modificate.
Sursa: Parlamentul European
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu