marți, 20 martie 2012

Liber la angajări în instituțiile publice care gestionează fonduri europene, salarii de până la 10.000 lei

Instituțiile publice care gestionează fonduri europene pot organiza concurs pentru angajarea personalului suplimentar contractual, exclusiv pe o funcție publică de execuție, salariul brut ajungând până la 10.000 de lei, potrivit unui proiect de Ordonanță de urgență.

Astfel, „ținând cont de necesitatea accelerării procesului de verificare a cererilor de rambursare și efectuare a plăților către beneficiarii de instrumente structurale pentru creșterea gradului de absorbție”, instituțiile publice implicate în gestionarea fondurilor europene pot face angajări, indiferent dacă există sau nu posturi vacante la nivelul acestora.

Angajarea se face prin contract individual de muncă pe perioadă determinată de 12 luni, cu posibilitatea de prelungire. Deși angajarea se face exclusiv pe o funcție publică de execuție, valoarea maximă lunară a salariului este de 5.000 lei, în cazul unui angajat cu o vechime de cel puțin un an, sau de 10.000 de lei, pentru o vechime de cel puțin 9 ani.

Numărul total de persoane care poate fi angajat într-o astfel de instituție publică nu poate depăși 30 % din totalul posturilor aprobate pentru respective instituție. Mai mult, personalul încadrat deja într-o autoritate publică nu se poate suspenda din funcția deținută pentru a deveni personal contractual.

Încă de la sfârțitul anului 2008, angajările în instituțiile publice sunt blocate, fiind condiționate de existența unor posturi vacante.

Pentru acest an, Guvernul şi-a propus să atragă fonduri europene de aproximativ şase miliarde euro.

Niciun comentariu: