marți, 24 aprilie 2012

Parlamentul European cere modernizarea educației superioare în UE


Deputaţii europeni au adoptat săptămâna trecută, în plen, un raport care cere statelor membre și instituțiilor de educație superioară să promoveze mobilitatea, să extindă accesul la educație și să încurajeze cooperarea universităților cu organele publice și companiile locale.
Raportul a fost adoptat în contextual în care doar 200 din cele 4.000 de instituții de educație superioară din UE se situează printre cele mai bune 500 din lume.
Raportul deputatului european László Tőkés (România), de la Grupul Partidului Popular European (Creștin Democrat), este o reacție la comunicarea Comisiei Europene privind provocările educației superioare din Europa. Aceasta rămâne de competența statelor membre, UE complementând și coordonând efortul statelor.
În 2020, 35% din locurile de muncă vor cere calificări superioare. În momentul de față, doar 26% din forța de muncă deține aceste calificări. În plus, într-o lume în continuă schimbare, angajații trebuie să-și perfecționeze deprinderile și cunoștințele. Apar noi tipuri de învățământ: pe tot parcursul vieții, pentru adulți, pentru vârstnici. Instituțiile de educație superioară trebuie, deci, să-și adapteze programele și metodele de predare, se arată în raport.
Raportul cere o mai bună cooperare între statele membre în crearea unor programe de studiu comune și sprijină propunerea Comisiei Europene de ameliorare a recunoașterii studiilor făcute în străinătate.
Parlamentul European cere instituțiilor de educație superioară să coopereze mai mult cu lumea afacerilor: companii, IMM-uri și organele locale și regionale, arătând că peste 21% din tinerii europeni sunt șomeri. De aceea, deputaţii europeni cer o mai bună monitorizare a tendințelor de pe piața muncii.
Sursa: Parlamentul European

Niciun comentariu: