Deputaţii europeni au adoptat
săptămâna trecută, în plen, un raport care cere statelor membre și
instituțiilor de educație superioară să promoveze mobilitatea, să extindă
accesul la educație și să încurajeze cooperarea universităților cu organele
publice și companiile locale.
Raportul a fost adoptat în contextual
în care doar 200 din cele 4.000 de instituții de educație superioară din UE se
situează printre cele mai bune 500 din lume.
Raportul
deputatului european László Tőkés (România), de la Grupul Partidului Popular
European (Creștin Democrat), este o reacție la comunicarea Comisiei Europene
privind provocările educației superioare din Europa. Aceasta rămâne de
competența statelor membre, UE complementând și coordonând efortul statelor.
În
2020, 35% din locurile de muncă vor cere calificări superioare. În momentul de
față, doar 26% din forța de muncă deține aceste calificări. În plus, într-o
lume în continuă schimbare, angajații trebuie să-și perfecționeze deprinderile
și cunoștințele. Apar noi tipuri de învățământ: pe tot parcursul vieții, pentru
adulți, pentru vârstnici. Instituțiile de educație superioară trebuie, deci,
să-și adapteze programele și metodele de predare, se arată în raport.
Raportul
cere o mai bună cooperare între statele membre în crearea unor programe de
studiu comune și sprijină propunerea Comisiei Europene de ameliorare a
recunoașterii studiilor făcute în străinătate.
Parlamentul
European cere instituțiilor de educație superioară să coopereze mai mult cu
lumea afacerilor: companii, IMM-uri și organele locale și regionale, arătând că
peste 21% din tinerii europeni sunt șomeri. De aceea, deputaţii europeni cer o
mai bună monitorizare a tendințelor de pe piața muncii.
Sursa: Parlamentul European
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu