miercuri, 18 aprilie 2012

CE lansează campania “We Mean Business” pentru a stimula plasamentele de muncă

Comisia Europeană (CE) a lansat marți campania „We Mean Business”, al cărei scop este să încurajeze societățile să creeze mai multe plasamente pentru stagiari, pentru a spori competențele tinerilor și capacitatea de inserție profesională a acestora.

În perioada 2012-2013, Comisia va oferi sprijin financiar pentru un total de 280 000 de plasamente prin intermediul programelor Leonardo da Vinci și Erasmus pentru studenții din domeniul formării profesionale și pentru cei din învățământul superior.

În același timp, stagiile pot ajuta tinerii să aibă o tranziție lină de la educație și formare profesională la un prim loc de muncă bun. De asemenea, plasamentele pot aduce beneficii societăților, permițându-le să identifice potențial excelenți angajați viitori care ar putea, cu ideile lor inovatoare, să fie esențiali pentru productivitatea și competitivitatea viitoare.

Anchetele evidențiază faptul că un număr redus de societăți sunt conștiente de posibilitatea găzduirii unui stagiar printr-un program european . Campania „We Mean Business” își propune să schimbe această situație și să demonstreze avantajele plasamentelor internaționale pentru societăți.

În statele membre vor avea loc evenimente de sensibilizare, vizate fiind camerele de comerț, agențiile de dezvoltare regională, organizațiile de sprijinire a întreprinderilor și alți „multiplicatori de informație” care pot evidenția avantajele plasamentelor pentru societăți.

În paralel cu campania „We Mean Business”, Comisia va adopta pe 18 aprilie un pachet cuprinzător de noi măsuri în scopul obținerii unei redresări generatoare de noi locuri de muncă. Unul dintre obiectivele principale ale acestuia va fi să stimuleze recrutarea în economia ecologică, serviciile de sănătate și tehnologia informației și comunicării.

Sursa: Reprezentanța Comisiei

Niciun comentariu: