Comisarul european
pentru Sănătate şi Consumatori, John Dalli, a lansat, marţi, campania Uniunii
Europene "E dreptul tău! Acţionează!", cu scopul de a informa
consumatorii din România despre drepturile lor în ţară şi în alte state membre.
"Legislaţia
comunitară stabileşte drepturi pentru consumatori, dar crearea cadrului legal
este doar primul pas spre împuternicirea consumatorilor", a declarat
comisarul european, într-un mesaj video adresat la conferinţa de lansare de la
Reprezentanţa Comisiei Europene din Bucureşti, adăugând că, pentru ca
drepturile consumatorilor din România să funcţioneze în practică, ele trebuie
cunoscute şi susţinute.
John Dalli a precizat că Eurobarometrul realizat de
UE în România arată că, dintre consumatorii cu vârste de 24-39 de ani
chestionaţi, 79% doresc să ştie mai multe despre drepturile lor în situaţia în
care vor să returneze un produs cumpărat on-line. De asemenea, 78% dintre ei
vor să fie mai informaţi despre plăţile pentru creditul contractat care includ
costuri suplimentare neprevăzute.
Totodată, 75% din subiecţi caută să afle cât mai multe lucruri în cazul în care
pachetul de călătorie diferă substanţial faţă de prezentarea din broşură.
Pe
de altă parte, conform Eurobarometrului, 37% din consumatorii români nu au
încredere în bănci, 34% privesc cu scepticism agenţiile de turism sau
tour-operatorii, iar 27% dintre ei împărtăşesc aceeaşi opinie faţă de
operatorii de telefonie.
La
eveniment, au participat şi Valeriu-Dan Dionisie (reprezentantul Directoratului
General pentru Sănătate şi Consumatori din Comisia Europeană), actriţa Daniela
Nane (ambasadorul campaniei) şi Roxana Dumbravă (reprezentant al consorţiului
format din Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea
Programelor şi Strategiilor din România, şi Asociaţia pentru Protecţia
Consumatorilor din România).
Valeriu-Dan
Dionisie a explicat că demersul CE este avantajos atât pentru consumatori, cât
şi pentru mediul de afaceri.
"Din
perspectiva Comisiei Europene, consumatorii sunt actori esenţiali în impunerea
unui mediu economic perfectibil şi în stimularea creşterii economice a Uniunii
Europene", a declarat Dionisie, care a adăugat că studiile recente ale Comisiei
au relevat faptul că aproximativ 56% din PIB-ul Uniunii Europene este folosit
la consum.
Potrivit lui Valeriu-Dan Dionisie, România ocupă
primul loc atât la procentajul de consumatori care nu fac plângeri la
autorităţile competente când se confruntă cu probleme (59% din cei
chestionaţi), cât şi la cel al consumatorilor care sunt de părere că
autorităţile române pentru controlul calităţii produselor funcţionează eficient
(91% din respondenţi).
Actriţa
Daniela Nane a expus mesajul-cheie al campaniei - "Ştii cine eşti
tu?" - şi trei spoturi cu scopul de a educa şi informa consumatorii în
trei situaţii problematice: returnarea cumpărăturilor on-line, transparenţa
pachetelor de vacanţă şi respectarea garanţiei produselor.
Roxana
Dumbravă a prezentat asociaţii ale consumatorilor din diverse state europene:
"Test Achats" (Belgia), "Stiftung Warentest" (Germania),
"Consumentenbond" (Olanda) şi "Which?" (Marea Britanie).
Știre preluată de la:
Mediafax
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu