Comisia
Europeană (CE) a lansat, miercuri, o aplicație pentru telefoane inteligente în
care este explicat modul de folosire a cardului european de asigurări sociale
de sănătate.
Cardul
oferă posesorilor, în caz de boală sau de accident în timpul călătoriilor și
șederilor temporare în 31 de țări europene, acces la asistență medicală în
cadrul sistemului de sănătate publică. Cardul este eliberat – gratuit - de
către sistemul național de asigurări de sănătate. Cardul garantează accesul la
îngrijiri medicale de urgență în aceleași condiții și cu aceleași costuri
(tratamentul putând fi gratuit în anumite țări) valabile pentru persoanele
asigurate din țara respectivă.
Diferențele existente între
sistemele de asistență medicală pot face dificil de imaginat modul de utilizare
al cardului în diferite țări și care sunt normele valabile pe plan local. Acest
ghid practic privind modul de utilizare a cardului în cele 27 de țări ale UE,
în Islanda, Liechtenstein, Norvegia și Elveția este în prezent disponibil ca
aplicație pentru telefoane inteligente (smartphones) pe trei platforme: iOS,
Android și Windows 7 mobile. Aplicația cuprinde informații generale despre
card, numerele de telefon de urgență, tratamentele care sunt acoperite și
costurile, modul de a depune o cerere de rambursare și pe cine să contactați în
cazul în care ați pierdut cardul. Aplicația este disponibilă în 24 de limbi, cu
posibilitatea de a trece de la o limbă la alta.
Aplicația
în sine nu permite generarea sau descărcarea cardului european de asigurări
sociale de sănătate, acesta fiind eliberat, la cerere, de către sistemul
național de asigurări de sănătate.
Descărcați aplicația „Cardul
european de asigurări sociale de sănătate” pe telefonul dvs. inteligent:http://ec.europa.eu/social/main.jsp?catId=559
Cardul
european de asigurări de sănătate continuă să ușureze accesul la servicii
medicale în timpul vizitelor temporare în străinătate pentru cetățenii din 31
de țări europene (cele 27 de state membre ale UE plus Islanda, Liechtenstein,
Norvegia și Elveția). Un pacient în posesia cardului este îndreptățit să
aibă, în caz de boală sau de accident, același acces la asistența medicală din
sectorul public (de exemplu, la medic, la farmacie, la spital sau la un centru
de îngrijire medicală) ca și cetățenii din țara vizitată.
Sursa: Reprezentanța
Comisiei
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu