joi, 9 februarie 2012

Robert Rochefort: Educația consumatorilor trebuie să se facă pe tot parcursul vieții

Comisia Europeană (CE) propune o mai bună aplicare a drepturilor consumatorilor, un sistem de rezolvare a disputelor online și reexeminarea instrumentelor de educație în domeniul consumului, bugetul alocat pentru protecția consumatorului fiind de 197 milioane de euro, pentru o perioadă de șapte ani.

Potrivit raportorului Robert Rochefort (ALDE, Franța), printre noile promovări ale politicii consumatorului pentru 2014-2020 se numără criza, care crește numărul consumatorilor vulnerabili (cei mai săraci și cei mai în vârstă).

Alte provocări sunt îmbătrânirea populației, piața unică digitală, care este abordată în alte proiecte și globalizarea: multe produse vin acum din țări terțe și trebuie verificată mai bine calitatea și felul în care sunt respectate normele.

“Suntem obișnuiți să ne gândim la consumatori când vorbim de educație. Dar trebuie să ne gândim și la companii, în special la IMM-uri, care de multe ori nu respectă drepturile consumatorilor pentru că nu le cunosc, fără să facă acest lucru intenționat. În plus, Comisia Europeană privilegiază în acest program tinerii. Cred că educația consumatorilor trebuie să se facă pe tot parcursul vieții. Dacă ne uităm la dezvoltarea pieții digitale, vedem că, de fapt, generațiile mai în vârstă au nevoie de educație”, a declarat Robert Rochefort.

Acesta a adăugat că și la nivelul Uniunii Europene (UE) ar trebui să existe recursuri colective, dar nu “ca cele americane care îmbăgățesc avocații”.

Sursa: Parlamentul European

Niciun comentariu: