marți, 26 iulie 2011

Raportul privind preţul automobilelor arată, în 2010, o reducere a diferenţelor de preţ pentru automobilele noi în UE

Cel mai recent raport al Comisiei Europene privind preţurile automobilelor arată că, în 2010, acestea au scăzut cu 2,5%, în termeni reali, în întreaga Uniune Europeană, în paralel cu o uşoară convergenţă a preţurilor de catalog pentru automobilele noi.

În general, diferenţele de preţ pentru autoturisme între statele membre au scăzut, potrivit preţurilor de catalog de la producători. Însă diferenţele rămân ridicate în anumite cazuri, ceea ce conduce la realizarea de economii importante pentru consumatorii care efectuează achiziţii transfrontaliere. În zona euro, indicatorul diferenţelor de preţ a rămas neschimbat.

Indicele preţurilor UE pentru automobile (care reflectă preţurile nominale plătite de consumatori, inclusiv rabaturi, TVA şi taxe de înmatriculare) a crescut cu doar 0,3%, faţă de creşterea cu 2,8% a preţurilor de consum generale, ceea ce s-a tradus printr-o scădere puternică a preţurilor reale la automobile de 2,5%.

În total, 24 de ţări ale UE au înregistrat o scădere a preţurilor reale la automobile. Preţurile au rămas stabile în alte două ţări (+0,2% în Italia şi în Malta), dar au crescut în Portugalia (+2,6%). Totuşi, trebuie menţionat faptul că, în cazul Portugaliei, cumpărătorii au beneficiat în anul precedent de o scădere a preţurilor reale ale automobilelor superioară mediei (-6,7%).

Scăderea preţurilor reale a fost foarte pronunţată în Slovacia (-17,4%), Bulgaria (-13,5%), Slovenia (-11,6%) şi Republica Cehă (-9,0%). În Polonia, preţurile au scăzut cu 5,6%. În ceea ce priveşte pieţele mari, preţurile reale au scăzut cel mai mult în Marea Britanie (-3,7%), în timp ce în Germania, Spania şi Franţa reducerile de preţuri au fost mai moderate (-1,9%, -1,6% şi, respectiv, -0,9%).

Sursa: Reprezentanţa Comisiei

Niciun comentariu: