joi, 5 mai 2011

Obiectivele educaţionale ale UE

Uniunea Europeana (UE) a atins unul din cele cinci obiective stabilite pentru 2010: numărul absolvenţilor de studii în matematică, ştiinţă şi tehnologie a crescut cu 15%. Însă, în ciuda progreselor înregistrate, este nevoie de eforturi suplimentare pentru a atinge obiectivele referitoare la prevenirea abandonului şcolar timpuriu, ameliorarea competenţelor de citire şi scriere, creşterea numărului absolvenţilor de liceu şi participarea adulţilor la programul de învăţare de-a lungul vieţii.

Doi dintre noii indicatori de referinţă sunt priorităţi pe agenda UE, fiind totodată obiective majore ale Strategiei Europa 2020 pentru creştere economică şi creare de locuri de muncă.

Indicatori de referinţă privind educaţia pentru 2020 - progrese înregistrate:

  • reducerea ratei de abandon şcolar sub 10%: din 2003 până în prezent, numărul tinerilor care părăsesc băncile şcolii după sau înainte de absolvirea ciclului gimnazial a scăzut, ajungând la 14%
  • creşterea procentului de absolvenţi de studii universitare în vârstă de 30-34 de ani la 40 %: în perioada 2000-2009, s-a înregistrat o creştere de aproximativ 10 puncte procentuale, ajungând în prezent la 32,3%
  • cel puţin 95% dintre copii să fie înscrişi în ciclul de învăţământ pre-şcolar: în prezent, procentajul este de 92,3% - numai 9 state membre îndeplinesc deja acest obiectiv, însă majoritatea dintre ele evoluează în această direcţie şi doar câteva înregistrează performanţe slabe
  • ameliorarea competenţelor în materie de citire, matematică şi ştiinţe în rândul tinerilor în vârstă de 15 ani: până în 2020, ar trebui să se înregistreze o scădere a numărului celor care întâmpină dificultăţi în această privinţă, de la 20% (în prezent), la mai puţin de 15%
  • creşterea nivelului de participare a adulţilor în sistemul de învăţare de-a lungul vieţii la 15%: s-a constatat o uşoară scădere a participării adulţilor la acest program (sub 10% în 17 state membre).

Ştire preluată de la http://ec.europa.eu/news/culture/110419_ro.htm

Niciun comentariu: